Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (16) Blogger (16) Bubur (5) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (29) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Ikan (2) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (30) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (5) Kuih Muih (4) Lauk (8) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (6) Masak2 (250) Masalah (3) Me (90) Mee (3) Memories (17) Menu Diet (16) Menu Mudah (18) Minuman (10) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Muffins (1) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (3) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (18) Puisi (9) Ramadhan (2) Raya (2) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (20) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (3) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Telur (1) Tips (7) Tutorial (1) Udang (1) Video (17) Wish (10) Wishlist (6)

Last day

Fuhhhh!!!!..panasss..panasss...Perlis..kalau tak panas bukan Perlis la namanya.....Hari ni hari last aku cuti kat sini...Esok..awal pagi2 lagi dah nak balik KL...Kak ipar aku ada tanya gak...nak bawak balik mangga tak...Kebetulan time ni tengah musimnya....Kat sini yang glamour nya..mangga harum manis la...kalau nak beli..mahai..aku tengok tadi sekilo lapan ringgit....Tapi aku memang beruntung la..tak yah beli....Biasa kalau aku balik sini bawak keta..time musim buah mangga ni...alamat berkotak2 la kak ipar aku bungkuskan mangga.....Member2 aku pun suka la....dapat makan mangga free..hee...hee...Tapi kali ni..sorry la yek..wa balik naik bas...so..faham2 je lah ya...Sorry i nak bawak barang banyak2.....Tunggu wa balik naik keta la ya...tak pa....musim buah mangga ni masih awal lagi...nanti2 pun masih banyak lagi......

Ni..kalau buat rojak..atau makan ngan cicah dia...fuhhh..sedapnyaaa...Hari ni kuar dari kul 2 petang sampai nak maghrib...bawak mak mertua aku jalan2....Pi raund satu Perlis,,pi Padang Besar..shopping skit ....Dengan cuaca yang panas tu redah juga lah.... nasib baik sampai padang besar..redup la plak...cam nak ujan pun ada gak......
Dari padang besar, terus ke Kangar..pi Jom Heboh kat stadium Kangar.....Ni satu hal lagi...Mak aiii...ramainya orang....tapi sebab nak bawak mak mertua aku pi tengok jom heboh...kena gak la redah......Ingat nak bawak kat gerai2 yang jual makanan jer....Alamak!...ibu mertua ku nak pi tengah la plak..ke tempat pentas utama....tengok orang nyanyi ( mana ada penyanyi betul nya pun...diorang tengah praktis sound sistem jer tu )....bawak gak la....Fuhhh...punya la berhabuk kawasan karnival tu ....maklumla, kat padang tu ada pasir....orang plak ramai....rasa cam jerebu jer....Huuu...tak tahan den......Cik abang aku lak...ntah kemana....dia pi beli tiket untuk tengok perlawanan bola malam ni...Elpk la tu..memang ramai giler la orang malam ni...mana yang nak pg tengok konsert jom heboh dan mana yang nak pg tengok bola....tempat sama..Stadium Utama Kangar....

No comments:

UDANG GALAH MASAK DIRAJA

Kebetulan big boss beli udang yang segar dan saiznya agak besar. Terus teringat resepi udang diraja ni yang dah lama save dalam instagra...