Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (16) Blogger (16) Bubur (5) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (29) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Ikan (2) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (30) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (5) Kuih Muih (4) Lauk (8) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (6) Masak2 (250) Masalah (3) Me (90) Mee (3) Memories (17) Menu Diet (16) Menu Mudah (18) Minuman (10) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Muffins (1) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (3) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (18) Puisi (9) Ramadhan (2) Raya (2) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (20) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (3) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Telur (1) Tips (7) Tutorial (1) Udang (1) Video (17) Wish (10) Wishlist (6)

Cerita di Perlis

Assalamualikum...apa-apa hal pun..aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA.....
....Actually...la ni aku baru sampai dari kampung...Cuti panjang juga la.....Tahun ni raya aidil adha balik Perlis sebab raya puasa hari tu dah balik Selangor...tapi alasan yang paling kuat kenapa kena balik sana, sebab kami buat korban....17 hb tadi lepas jer keja...kami terus bertolak balik ker Perlis....lewat jugalah kami bertolak...mana tak nyer sebelum tu pergi servis keta dulu....Aku rasa dalam kul 11 malam baru nak masuk Rawang...fuh..lewat juga lah tu....
Actually tarikh 18hb disember tadi adalah hari ulangtahun perkahwinan kami yang ker 3.....Memandangkan time tu kami masih lagi di atas jalan...so...kami meraikanyer hanya dengan ucapan sahaja...Tapi, kira ok juga la...aku puas hati la...sebab dia tetap ada disisi( dah tentu la..sebab tengah memandu..hee..hee)....
Raya ke tiga...pagi...kami nak buat majlis kenduri skit...sempena korban ler.....Fuhhh!!!...letih juga la...bukan senang nak buat majlis kenduri2 ni....Tahun ni suami aku yang nak buat korban ( dia kata majlis tu untuk meraikan ulangtahun kami juga ler) ......so...semua kami support.....sampai kat sana aku dengan suami aku la yang kira jadi orang kuatnyer....Jenuh juga la....
Dalam pada sibuk2 nak menyiapkan segala keperluan untuk kenduri tu....hari rabu malam..sempat juga la kami keluar pergi tengok bola...Hee...heee..giler....tak penah dibuat seumur hidup aku..pergi tengok bola live kat stadium ( Perlis lawan Pahang).....selama ni suami aku selalu juga ajak..tapi aku berkeras tak nak ikut....Tapi malam tu ntah macam mana aku boleh terikut pula...hee..hee..Tapi kan...memang sonok rupanya tengok bola secara live ni...patut la suami aku suka sangat tengok bola kat stadium daripada tengok kat tv..Malam tu..Perlis lawan Pahang, oleh kerana aku berada di Negeri Perlis bukan Selangor...so aku sokong Perlis la.....Malam tu aku pun sibuk juga terjerit2...haa..haa..yang paling bestnyer....dek kerana aku berada di dalam stadium tu..Perlis telah membelasah Pahang 5-0.....kira kuat la aura aku ni..he..hee...Permainan diorang malam tu memang cukup bertenaga lah....memang best betul.....Sebenarnya aku ni bukan tak minat pun tengok bola...tapi saja jer..malas nak start balik minat...nanti kalau aku dah terminat balik...teruk dibuatnyer.....


Ni gambo anak buah aku kat sana....kalau nak diikutkan...belah suami aku...memang ramai ramai anak buah....Paling kelako...jangan tak caya...aku pun dah ada ramai cucu..hee...hee

No comments:

UDANG GALAH MASAK DIRAJA

Kebetulan big boss beli udang yang segar dan saiznya agak besar. Terus teringat resepi udang diraja ni yang dah lama save dalam instagra...