Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (16) Blogger (16) Bubur (5) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (29) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Ikan (2) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (30) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (5) Kuih Muih (4) Lauk (8) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (6) Masak2 (250) Masalah (3) Me (90) Mee (3) Memories (17) Menu Diet (16) Menu Mudah (18) Minuman (10) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Muffins (1) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (3) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (18) Puisi (9) Ramadhan (2) Raya (2) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (20) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (3) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Telur (1) Tips (7) Tutorial (1) Udang (1) Video (17) Wish (10) Wishlist (6)

My house...masa lalu

Belek punya belek...terbukak la gambo rumah sewa aku masa awal2 masuk dulu....Actually....sebelum aku masuk..suami aku dah duduk situ dulu 3 bulan awal....Mula2 masuk dulu terkejut gak la...letih gak la aku kena mengemas....maklum la...penyewa yang sebelum2 ni bujang2....memang teruk giler la kawasannyer...luar dalam aku kena kemas...ambik masa gak la..nak jadikannyer nampak macam rumah..hee..hee..nasib baik la..suami aku dah siap cat rumah tu warna baru luar dalam..kira tak la nampak huduh...
Awai2 aku masuk..ruang taman yg sekangkang kera ni...penuh ngan rumput..siap ada lalang lagi..tapi yang bestnyer..pokok kunyit tu hidup subur betul....Tapi aku kemas..buang la separuh...tinggalkan pokok yang elok2 jer.....pastu aku start la mengimport bunga2 mak aku kat kampung...hak..hak...sian mak aku habis bunga2 dia yg cantik2 aku pau..haa..haa...Kami siap tanam rumput baru lagi...tapi tu lah...salah cara tanamnyer....sepatutnyer kena racun dulu semua rumput2 tu..baru tabur pasir and barulah tanam rumput tu....sudahnyer...skang ni..rumput yg kami tanam terpaksa berlawan ngan rumput2 yg tak sepatutnyer, termasukla lalang...hee..hee....

La..kelako tengok gambo ni...langsir tu, langsir tuan rumah..buruk giler....lamer gak la aku pakai langsir tu...malas nak tukaq....dekat2 nak raya baru aku jahit langsir baru....

Ni gambo depan rumah...keta parking depan rumah jer....jarang2 bawak masuk keta dalam pagar...senang nak pg keja....


Ni lak ruang tamu umah aku...simple jer...malas nak masuk perabot banyak2....nanti payah nak pindah..tapi tu lah..ni pun dah cukup banyak dah....Nak wat camner....perabot yang menjadi kegemaran suami aku tu semuanya yang besar2 (hee..hee...tengok saiz ler...)..kalau ikut aku..beli jer kusi kayu...sonang skit....ikut jer la...bukan pakai duit aku pun.....




No comments:

UDANG GALAH MASAK DIRAJA

Kebetulan big boss beli udang yang segar dan saiznya agak besar. Terus teringat resepi udang diraja ni yang dah lama save dalam instagra...