Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (4) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (4) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (5) Masak2 (230) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (12) Menu Mudah (8) Minuman (9) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (3) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (17) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (16) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Saturday, 19 October 2013

LONTONG GORENG PERASA RENDANG

ASSALAMUALAIKUM.
Lontong goreng biasa sangat dah dengar kan.. Pada sue masaknya simple saja..Kiraa..apa saja bahan boleh digunakan mengikut citarasa masing- masing.
Yang ni sue letakkan rendang sekali...kasi lagi ummpp gitu. Akceli ni adalah lontong goreng yang sue buat masa raya puasa hari tu. Gambar dah letak dalam draft..tapi tak sempat nak up saja... Makin malas dan dah mula senduu gitu nak berblog...

Okeh lah!.. Hari ni up N3 lontong dulu..Warm up gitu... (^_^)



LONTONG GORENG PERASA RENDANG
Resepi:Sue@suemiezi

Bahan- bahan
*3 ulas bawang putih
*1 biji bawang besar -hiris
5 biji cili merah - hiris
1 cawan hirisan daging ayam goreng
3 sdb rendang ayam (yg dah dihancurkan)
Garam secukup rasa
1 ketul ketupat nasi nona (potong kiub)
Minyak untuk menumis
Bawang goreng

Cara-caranya.
Tumiskan bahan yang bertanda * sehingga layu dan masukkan hirisan cili dan ayam goreng.
Masukkan ketupat nona dan rendang ayam
Perasakan dengan garam dan gaulkan hingga sebati.
Siap. Hidangkan dalam mangkuk dan taburkan bawang goreng.

Tuesday, 15 October 2013

Salam Aidiladha

Hang lupa dunia na (^_~)

Bila duduk di kampung. Lupa semuanya. Tinggal semua urusan-urusan kerja. Hati ingat nak rilek - rilek ja. Syok makan- makan..jalan-jalan....kosongkan fikiran. Tenangkan hati..amati keindahan ciptaan Tuhan. Bahagianya hidup kan.
Tapi tu lah..sampai masa kena juga kembali ke alam realiti. (^_^)

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "