Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Sunday, 27 December 2009

1 hari 1 info

Salam..

Ramai rakan2 blogger yang sering mengamalkan amalan meminumair kosong bersama lemon pada waktu pagi..Actually sue pun sebenarnya turut mula mengamalkannya…( teruja sebab menjadi amalan kak ienda la ni..hee..hee). Walaupun tak sedap..masam..tapi ok ler ( nak kurus punyapasai..telan juga la )..coz ini salah satu cara untuk menditox kan diri..

Now.. sue nak kongsi skit maklumat tentang amalan ni yang sue dapat daripada Majalah Rapi Bil. 126….


Amalan memulakan hari dengan segelas air suam bersama sehiris lemon akan membantu mencuci hati yang pada ketika itu fungsinya sangat aktif. Lemon juga berfungsi membersihkan usus dan mempercepatkan proses penyingkiran toksin.

Memang la kan…amalan meminum air suam bersama lemon ni sungguh tidak menyelerakan..Tapi demi untuk kecantikan dan kesihatan sue kuatkan juga untuk menelannya..Kih!..kih! ( ayat poyos jer..)

Saturday, 26 December 2009

IKLAN

RUMAH UNTUK DISEWA
PANGSAPURI 3 BILIK, 2 BILIK AIR.

ALAMAT

NO B-15-13, PANGSAPURI BUGANVILA
BLOK B, FLORA DAMANSARA
BERMINAT!..SILA HUBUNGI
EN. TARMIZI DI TALIAN
019-277 8576


1 hari 1 info


Info hari ini mengenai sayur- sayuran dan buah-buahan....


v

v

v

v

v

Sayur-sayuran dan buah-buahan adalah sumber yang paling murah berbanding protein dan karbohidrat. Saranan pengambilannya sebanyak 3 hingga 5 hidangan sehari, boleh membantu menurunkan paras kolesterol dalam darah, mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular, kanser dan mengelakkan masalah sembelit...
Sumber : Rapi bi.129



Sekian info untuk hari ini..kita jumpa lagi esok untuk info seterusnya.....




Friday, 25 December 2009

1 hari 1 info

Salam...

hari ni sue nak share skit info pasal tomato...Layan lah yerr...





Tomato mengandungi likopen, iaitu fitokimia jenis karotenoid yang merupakan antioksidan ( bahan pencegah sesetengah kanser dan penyakit kardiovaskular). Lebih merah warna sebiji tomato maka lebih banyak kandungan likopen. Likopen hanya mudah diserap jika seseorang memakan tomato yang telah dimasak.



info : Rapi Bil.129




Good info kan..

Naw!..sue nak share satu resepi yang sue dapat daripada majalah mingguan wanita....

JUS TOMATO (untuk turunkan berat badan & menaikkan seri muka)
sebiji tomato, sesudu besar madu, 3 biji limau kasturi dibland bersama jadikan jus.Minum jus ni 2 kali sehari

Selamat mencuba....



Tuesday, 22 December 2009

Correct timing to drink water

Thank's ya kak Anies 4 da info...



Correct timing to drink water, will maximize its effectiveness on the Human body.
Two (02) glass of water - After waking up - Helps activate internal organs
One (01) glasses of water - 30 minutes before meal - Help digestion
One (01) glass of water - Before taking a bath - Helps lower blood pressure
One (01) glass of water - Before sleep - To avoid stroke or heart attack







Monday, 21 December 2009

Menerobos sempadan diri

Bila mula rasa down...bukak balik buku "MENEROBOS SEMPADAN DIRI"...try untuk memberi motivasi kepada diri..juga untuk memperkuatkan diri....

Takut bila fikir..cepat sangat masa berlalu...Azam tahun ni pun tak tercapai..dan nak masuk tahun baru...So adakah matlamat sue ni kabur?...Apa yang ditulis dalam buku tu " Seseorang yang kabur matlamat hidupnya..tidak akan mampu melangkah dari tangga ke tangga yang seterusnya." " HIDUP TANPA MATLAMAT IBARAT MENEMBAK TANPA SASARAN"..So..nampaknyer sue kenalah buat post mortem balik...why matlamat sue tak tercapai?....

Kadang-kadang tak dinafikan kita terlalu tergesa-gesa untuk mendapatkan hasil dalam apa sahaja perkara yang dilakukan....Namun akhirnya akan gagal atau hasil yang diperolehi tidak berkualiti...Akhirnya wujudlah ketidak puasan dihati...

So..sama-samalah kita menerobos kembali sempadan dalam diri dan try untuk bertindak CEMERLANG....




Sunday, 20 December 2009

Laporrrr


Sesungguhnya disaat ini..tetiba pula tersa lapor....Nasib la stok buah epal ada lagi..So..nilah yang sue hadap buat hilangkan lapor....

Hee..heee..terliur tak tgk gambo buah epal yang merlit kat atas tu...Huu..huu....Sedaappppp.....

Telan ayaq liuq ja lah ya..mana2 yang tak ada stok epal cam ni dah dlm peti ais tu..hak!..hak! ( Gelak jahat...sedapkan hati sebab ni jer bleh ngap..huu..huuu)




Luahan tubuh badan, hati.... isi perut ku

Bulan ni terasa sangat stress nyer..Hujung tahun ..banyak menda kena dibereskan....
Alhamdullilah still bleh jaga diet lagi..walaupun kadang2 hampir2 juga nak terover bila makan terutama bila stress sgt2...

So far..dalam pada terover tu...setakat ni baru 4 kali amik nasi..tu pun amik hujung minggu ja...

Alhamdullillah juga..perut ni seakan paham dengan situasi tuanya...Tekak..tak pula terasa teringin nak makan nasi....Mungkin sebab badan ni dah gembira sebab dah selesa..ringan....Detox yang dibuat juga begitu membantu...

Alhamdulillah juga...try disiplin untuk gerakkan badan buat senaman juga setiap hari..Tapi buat masa ni hanya turun naik tangga sahaja yang diamalkan...So far Alhamdullillah sekarang ni..bila turun naik tangga pun..tak lenguh kaki lagi...

Hope Allah akan kuatkan diriku untuk menghadapi segala cabaran sepanjang proses dietku ini..AMIN....

Try disiplin balik dengan menu Herbalife..Huuu..huuu


Thursday, 17 December 2009

Salam Maal Hijrah

Salam Maal Hijrah buat semua...

Semoga hari esok akan bermula dengan baik.
Berubah menjadi lebih baik daripada tahun sebelum ni....
Semoga kehidupan dilimpahi dan sentiasa berada dalam rahmatNya...

Buat kawan2..jangan lupa ya..sama2 kita baca doa akhir dan awal tahun ya...


Saturday, 5 December 2009

Jus Detox

Chak!...Hee..hee..
Nak share skit....tadi masa sue jenguk rumah Kak Ina .... terjumpa resepi jus detox ni...So..pada yang nak try ni sue CnP kan yo...Kak Ina minta izin yo....

Jus Detox

Bahan-bahan
120 g pisang
1.25 cm halia berkulit
125 ml air mineral
15 ml jus limau susu (lemon)
250 ml jus epal Madu, jika suka(@ gula perang secukup rasa)

Cara membuat
1. Kisar pisang dan halia dengan jus limau susu dan madu atau gula perang.
2. Tuangkan ke dalam bekas, tambah jus epal.
3. Isikan ke dalam gelas berkaki.
4. Hias dan hidangkan.

Jus Segar
Bahan-bahan
250 g lobak merah
300 g buah belimbing
20 ml jus limau susu (lemon)Gula perang @ madu secukup rasa
Air mineral secukupnya
Cara membuat
1. Potong kecil semua bahan.
2. Letak di dalam pengisar minuman.
3. Tuangkan air secukupnya.
4. Kisar hingga halus dan hidangkan.
Thank's Kak Ina 4 da resepi.....

Detox

Salam...

Meh nak cita sikit...He..hee...Hari ni hari ke 2 sue buat detox....Rasa macam ringan skit badan ni...Sue macam biasa ler akan ambil Inte Cleanse untuk detox....Sonang yo..tolan jo terus...Maklum la..penyakit M kan masih ado lagi....So nak buat jus2 detox bagai..tak sompat (maleh sebona eh..he..hee)


Haaa..ni lah dio Inte Cleanse tu

INFO PRODUK

Digunakan secara tradisional untuk membersih dan membina usus, melawaskan pembuangan najis, melegakan sembelit, menurunkankan berat badan (obesity), stress, metabolisma rendah, penghadaman & paras hormon rendah.






Di bawah ni pulak krim favorite sue yang selalu sue guna bagi nak menghapuskan LEMAK & SELULIT yg bertapuk kat badan ..heee



INFO PRODUK


Adunan semulajadi 100% tanpa kesan sampingan menghapuskan LEMAK & SELULIT secara semulajadi. Di antara faedah be~One multi gel adalah :
Membantu memecah lemak (perampingan).
Membantu menghilangkan selulit.
Membantu memulihkan sengal-sengal badan dan sakit sendi.
Membantu melegakan sakit gigi dan sengatan bisa.
Membantu mengatasi masalah sakit kepala dan migrain.
Membantu melegakan sakit perut dan senggugut
Membantu memanaskan badan
Membantu mengatasi masalah melecur
Baik untuk tujuan mengurut

Key..terpaksa stop dulu..nak buat perjumpaan dgn Mr T la...Perut ni memulas plak..Heee..hee





Friday, 4 December 2009

Assalamualaikummm!!!!!!

Chak!!..
Sapu..sapu sawang skit..Iskh!..iskh!..baru berapa hari tak masuk, dah bersawang.....
Actually sebenarnya...sue ada jg masuk..Pi jenguk2 rumah kawan2....tapi tak semua rumah yang sue sempat jenguk ler...
Tapi nak menulis n3 jer tak sempat..Maklumla....saki baki penyakit M...still ada lagi...

Tapi..walau tebal mana pun penyakit M tu..sue tetap juga akan turun jenguk rumah kawan2 semua tau....Membaca N3 kalian semua menghilangkan stress dan mengembalikan semangat sue balik ( hee..heee..terutama tang diet laaa....heeee)


Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "