Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Sunday, 25 May 2008

Kenangan


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Magazine


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Monday, 19 May 2008

Biarku menjadi lilin

Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Terangi sekeliling dengan diri terbakar
Tak siapa yang sedar
Di saat kegelapan rela aku berkorban
Demi satu harapan

Biar masa berlari dan kau terus mendaki
Aku senang di sini dengan sabar menanti
Tanpa dendam dan benci
Andainya kau jatuh, terluka dan tersemput
Kurawat biar sembuh

Aku takkan bertanya
Apakah nanti balasannya
Setiap pengorbanan setiap pemberian
Demi satu ikatan

Keikhlasan di hati
Walaupun sering kau ragui
Pada suatu masa dan suatu ketika
Akan ke sana jua

Wednesday, 14 May 2008

Selamat hari ibu


Selamat hari ibu..kepada semua ibu-ibu di Malaysia...terutama buat teman2 yang bergelar ibu....Yang paling istimewa...buat Ibuku yang tersayang.....

Sunday, 4 May 2008

Last day

Fuhhhh!!!!..panasss..panasss...Perlis..kalau tak panas bukan Perlis la namanya.....Hari ni hari last aku cuti kat sini...Esok..awal pagi2 lagi dah nak balik KL...Kak ipar aku ada tanya gak...nak bawak balik mangga tak...Kebetulan time ni tengah musimnya....Kat sini yang glamour nya..mangga harum manis la...kalau nak beli..mahai..aku tengok tadi sekilo lapan ringgit....Tapi aku memang beruntung la..tak yah beli....Biasa kalau aku balik sini bawak keta..time musim buah mangga ni...alamat berkotak2 la kak ipar aku bungkuskan mangga.....Member2 aku pun suka la....dapat makan mangga free..hee...hee...Tapi kali ni..sorry la yek..wa balik naik bas...so..faham2 je lah ya...Sorry i nak bawak barang banyak2.....Tunggu wa balik naik keta la ya...tak pa....musim buah mangga ni masih awal lagi...nanti2 pun masih banyak lagi......

Ni..kalau buat rojak..atau makan ngan cicah dia...fuhhh..sedapnyaaa...Hari ni kuar dari kul 2 petang sampai nak maghrib...bawak mak mertua aku jalan2....Pi raund satu Perlis,,pi Padang Besar..shopping skit ....Dengan cuaca yang panas tu redah juga lah.... nasib baik sampai padang besar..redup la plak...cam nak ujan pun ada gak......
Dari padang besar, terus ke Kangar..pi Jom Heboh kat stadium Kangar.....Ni satu hal lagi...Mak aiii...ramainya orang....tapi sebab nak bawak mak mertua aku pi tengok jom heboh...kena gak la redah......Ingat nak bawak kat gerai2 yang jual makanan jer....Alamak!...ibu mertua ku nak pi tengah la plak..ke tempat pentas utama....tengok orang nyanyi ( mana ada penyanyi betul nya pun...diorang tengah praktis sound sistem jer tu )....bawak gak la....Fuhhh...punya la berhabuk kawasan karnival tu ....maklumla, kat padang tu ada pasir....orang plak ramai....rasa cam jerebu jer....Huuu...tak tahan den......Cik abang aku lak...ntah kemana....dia pi beli tiket untuk tengok perlawanan bola malam ni...Elpk la tu..memang ramai giler la orang malam ni...mana yang nak pg tengok konsert jom heboh dan mana yang nak pg tengok bola....tempat sama..Stadium Utama Kangar....

Saturday, 3 May 2008

Cuti di Perlis

Hari ni hari ke 3 aku kat Perlis ni....Cuaca nya...mak aiii...hangat sangat...rasa macam ikan kena panggang.....Bila dah macam ni..badan mula la rasa macam nak demam......Nak jalan-jalan pun tak larat....panasnya menyengat....Malam pun aku rasa panas gak.....mana tak nya..dah la cuaca memang panas, pastu semalam aku tibai lak makan durian...banyak pulak tu.....huhhh..makin menjadi- jadi la panas nya...hik!..hik!...Hari ni ingat nak pi Padang Besar...tengok apa yang patut....tapi petang kot..pagi ni tak sanggup..awal-awal lagi cuaca dah panas....jangan buat naya la....

Panasss tu....

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "